Facebook, într-un nou scandal imens: cum a abuzat de datele personale acum

de: Paula Artin
12 08. 2020

Facebook se confruntă cu noi acuzații referitoare la culegerea ilegală a datelor biometrice ale utilizatorilor. De data aceasta, procesul vizează aplicația Instagram.

În decursul lunii trecute, compania a oferit 650 milioane de dolari pentru a soluționa un proces în care a fost acuzată de colectarea ilegală de date biometrice printr-un instrument de etichetare a fotografiilor furnizat utilizatorilor Facebook, conform Bloomberg.

În noul proces intentat luni la Curtea de Stat din Redwood City, California, compania este acuzată de colectarea, stocarea și utilizarea datelor biometrice a peste 100 milioane de utilizatori Instagram.

Datele au fost colectate fără consimțământul sau aducerea la cunoștință a utilizatorilor. Practica încalcă legea privind confidențialitatea, a statului Illinois care interzice colectarea neautorizată de date biometrice, potrivit procesului.

Conform legii, o companie poate fi obligată să plătească 1.000 de dolari per încălcare sau 5.000 de dolari dacă se constată că a acționat cu imprudență sau intenționat.

Facebook a început să informeze utilizatorii Instagram în legătură cu datele biometrice colectate abia la începutul anului în curs, adaugă acuzația. Facebook nu a dat curs acuzației și a lăsat-o fără răspuns, deoarece fusese făcută după programul de lucru.

De ce este important să știm cum ne sunt folosite datele?

“Dacă nu sunteți îngroziți de Facebook, înseamnă că nu ați fost atenți”, afirma Carole Cadwalladr, reporter Observer care a expus scandalul Cambridge Analytica.

Dacă ne uităm la o scurtă istorie a acțiunilor Facebook, putem observa pericolul prilejuit de culegerea de date personale.

În 2016, Facebook a fost utilizat pentru a compromite în mod sistematic alegerile din Statele Unite, fără consecințe.

În Marea Britanie, Facebook a fost unealta care a facilitat cel mai controversat fenomen atât pentru englezi, cât și pentru Uniunea Europeană – Brexit. Campania grupării Leave și-a câștigat victoria prin reclame Facebook menite să manipuleze atitudinea masei electorale.

Iar interferențele companiei în ceea ce privește viața personală a utilizatorilor platformelor sale continuă să fie prezente încă, deși marele Facebook încearcă să recupereze bilele albe prin combaterea problemelor provocate de fake news și dezinformare.